بیانیۀ مشترک
روسای شورا های اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان وحزب متحد ملی افغانستان روسای شورا های اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان وحزب متحد ملی افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بتاریخ چهارم نوامبر سال2008  در شهربریمن کشور جمهوری المان فدرال بین روسای سازمانهای اروپایی حزب متحد ملی افغانستان و نهضت فراگیردموکراسی وترقی افغانستان نشت دوستانه وکاری صورت گرفت. دراین نشت که در فضای  اعتماد وحسن نیت متقابل جریان داشت, طرفین با توجه به انکشافات نگران کننده اوضاع سیاسی – نظامی افغانستان،چالش های موجود در برابراستقرار صلح و ثبات، توسعه و ترقی اجتماعی  به این نتیجه رسیدند که وضع موجود سازمانی و فعالیت نیروهای ملی- دموکراتیک پاسخگوی مطالبات زمان نمیبا شد . پراگنده گی ,کار وفعالیت در حلقات ,فرکسیون ها ی جداگانه و تشکیل احزاب مماثل وموازی که در بسا مواردباعث رقابت ناسالم بین آنها وتضعیف پوتنسیال عمومی میگردد, به تحقق اهداف پشبینی شده کمک نمیکند.   

تجربه سالهای اخیر نشان داد که هیچ یک از حلقات وسازمانهای تشکیل شده ازبدنه حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب وطن) و سایر نیرو های ملی و مترقی نتوانستند ونخواهند توانست به تنهایی به یک فاکتور موثر بر روند سیاسی واجتماعی در کشورتبدیل شوند. بنا بر این:

با توجه به منافع و مصالح علیای کشور، دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، وحدت و حاکمیت ملی، دفاع از ارزش های دموکراتیک و حاکمیت قانون و با درنظر داشت خواست عمومی وفضای نو سیاسی وروانی درون سازمان های همسو یکبار دیگر برضرورت وحدت عمل نیروهای دارای مبانی مشترک فکری ومواضع نز دیک سیاسی در یک سازمان واحد بر مبنای ریالیسم سیاسی تا کید صورت گر فت. توافق بعمل آمد تا کمیسیون مشترک وحدت در اروپا بکار خویش ادامه داده و از رهبری هر دو سازمان در افغانستان(نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان و حزب متحد ملی افغانستان )یکبار دیگر تقاضا بعمل آید که بر مبنای تفاهمات و موافقتنامه های قبلی در بارۀ خطوط فکری و میکانیسم کنگره واحد با توجه به جوانب سیاسی – حقوقی و عملی آن ،پروسه وحدت هردو سازمان برادر را با تشکیل کمیسیون مشترک از سر گیرند.

بمقصد فراهم ساختن زمینه های مساعد وحدت عمل و وحدت تشکیلاتی ضروری پنداشته شد که ازهمه فعالین واعضای هردو سازمان  تقاضا گردد تا از هرگونه تبلیغات منفی علیه یکدیگر خود داری نموده در جهت ایجاد فضای اعتماد  متقابل و تقویه روحیه همکاری، تشریک مساعی نمایند.

روسای شوراهای اروپایی حزب متحد ملی افغانستان و نهضت فراگیردموکراسی وترقی افغانستان موافقه کردند که تماسهای مستقیم شانرا غرض کمک به پروسه وحدت سیاسی و تشکیلاتی حفظ نمایند.  

 

میر عصمت الله سادات                                                       احمد شاه سرخابی

رئیس شـــــورای اروپایی                                                 رئیس شورای اروپایی

حزب متحد ملی افغانســـــتان                                       نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی  افغانستان

 

 

 


November 5th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها